Cilt Problemleri ve Çözüm Önerileri

15:54:00

cameron-diaz-without-makeup

Selam Salincak-Severler :)

Benim bir kac cilt problemim var.

  • Birincisi bikini bölgemde yaklasik 2 aydir bir batik ya da kil dönmesi (bilmiyorum aralarindaki farki pek) var. Normalde böyle bir cilt sorunum yok cok fazla. Zaman zaman tabi ki oluyor ama derinin hemen altinda oldugu icin kendim hallediyordum, problem olmuyordu. Belki biraz beklersem bi sekilde gecer diye düsündüm ama batigin oldugu bölge biraz büyüdü yani daha dogrusu siskinlesti. Dokununca da hemen hemen nohut büyüklügünde bir sertlik hissediyorum. Artik kendiliginden gececek veya düzelecek gibi gözükmüyor. Ne yapmam gerekiyor simdi. Doktora gitmeye de biraz cekiniyorum acikcasi, cok da kolay degil bilirsiniz.. O yüzden ilk önce size danismayi tercih ettim. Bu arada yurtdisinda okuyorum ve burda doktor-hastane islerini de pek bilmiyorum cekingenligim biraz da bundan.

  • Ikinci problemim ise her gün nemlendirici-tonik vs kullanmama ve cildim normal derecede yagli sayilmasina ragmen özellikle T bölgesinde ve agiz kenarlarimda cildim pul pul oluyor ve dökülüyor. Haftanin yarisi cildim normalse diger yarisi bu sekilde kuru ve kepegimsi bir görüntüyle geciyor. Fondoten kullanamiyorum nemlendiriciyle bile cünkü o kuru bölgeler cok kötü gözüküyor. Bir avuc nemlendirici sürdükten sonra T bölgem biraz normale dönüyo ama agiz cevreme nemlendirici hemen hemen etki etmiyor. Ögrenci oldugum icin biraz sagliksiz besleniyorum, acaba bundan midir diye düsünüyorum?

  • Son problemime gelince :) Sac derimde sedefimsi bir rahatsizlik var. Doktora da gittim ama sadece: havadan, sudan, yediklerinden, stresten olabilir, diyerek cok yardimci oldu sagolsun. Sabah aksam saclarimi yikasam bile bir etkisi olmuyor ve kepek gibi dökülüp sinirimi bozuyor. Hangi sampuani denediysem kar etmedi. Hatta bircok parfümeride bu sefer isime yarar belki diye satici kizlarin gaziyla naturel- katkisiz vs sampuanlara az para dökmedim :) Ama sonuc hep ayni oldu. Bazen sinirimden rahatsiz olan bölgedeki sedefimsi seyleri kaziyip kanattigim oluyor.

Basinizi agrittim biliyorum ama benzer bir problemle karsilasip üstesinden gelen oldu mu bilmek istiyorum.

Sevgiler,
Zulal

You Might Also Like

10 comments

  1. Yüzündeki ve saçlarındaki döküntüler bana seboreik dermatit olabilir hissi yarattı.Netten bir araştır semptomlarını derim cnm.

    YanıtlaSil
  2. birinci problem bende de vardi. tam ayni noktada surekli bi kil batip,buyuk bi sertlik olusturuyordu. benimki ic camasirinin lastiginin geldigi noktadaydi. doktora gittim, o zaman nohut buyuklugunde falandi. kil goremiyorum dedi, iltihapliymis gibi gorunmuyor dedi. genede iltihap sokucu bi merhem verdi (su kara merhem dediklerinden). onu kullandim bi sure, iltihap patladi, kil cikti, sorun cozuldu. ama sonra gene tekrarladi, hem de dehalarca. hepsinde ayni sekilde ilerledi, buyudu, iltihaplandi, patladi. sonrakilerde krem kullanmadim ben, zaten belli bi buyukluge gelince iltihap kendiliginde patliyordu. o kadar cok oldu ki ogrenmistim artik. bi kac yildir olmuyor ama. cozumu cok dar ic camasirlar ve pantalonlar giymemekte buldum ben.

    sac problemi aynisi mi bilmiyorum ama ara ara benimde sac derim cok kuruyo, pul pul dokuluyor, bi de kasiniyordu. ozellikle yaglandiginda. bazen ufak capli kanatmalarim oluyor. hatta gectigimiz haftalarda gene oldu. kepek sampuani kullaniyorum 2 haftadir, yalniz az kullanmaya calisiyorum. sampuanin fazlasi zararli olabilir diye. bi de cok sIk yikamamaya calisiyorum.

    2. problemde var maalesef bende. yuz yikama jeli yagli ciltler icin olanindan kullaniyordum. normal ciltler icin olanindan kullanmaya basladim. yuzum biraz gerilirse bebe sampuaniyla yikiyorum yuzumu. bebe sampuani bayagi ise yariyor. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. benim tavsiyem cildiyeden once dahiliyeye gitmen yonunde olacak.. kozmetiklerle deneme-yanilmalar yapip zaman kaybetmekten ve vucudunu daha cok hirpalamaktansa mutlaka doktora gitmeni tavsiye ederim.. bana sadece cilt problemi gibi gorunmedi.. selamlar..

    YanıtlaSil
  4. gizemel; valla olabilir benim hic aklima gelmemisti ama sag elimin iki parmaginda da zaman zaman depresen kontakt dermatit var. sanirim cildimden daha cok cekecegim var.
    gly; benim batigim da camasirin kenarina denk geliyor. acaba kremin adini yazabilir misin? ben hic duymadim da.
    irem; hmm dahiliye.. tamam öyle yaparim :)

    YanıtlaSil
  5. Zulal'cim bu merhem eczanelerde kara merhem diye satiliyor. benimde gecenlerde tirnagimin kenari iltihaplandi, oyleki elimi kullanamaz hale geldim, o merhemi tavsiye ettiler, hemen aldik ve merhemi iltihabin oldugu yere surup bantladim. 1 gunde tum iltihabi soktu aldi. Agri-siz birsey kalmadi. Turkiye'de ailen ya da tanidiklarin varsa alip sana gonderebilirler, cok faydasini gorursun canim.

    YanıtlaSil
  6. bende kremin tam olarak adini bilmiyorum ama banu'nu dedigi gibi eczaneye gidip kara merhem diyince anliyorlar.
    cok gecmis olsun sana canim.

    YanıtlaSil
  7. seboraik dermatit problemini bende yaşıyorum çok lanet bir durum. gitmediğim doktor kalmadı tamamen çözümü yok vücudun yaptığı bir durum dediler bi kaç şampuan vs verdiler fakat sonuç yok.sürekli tekrarlıyordu ben bi internet sitesinde okudum artık herşeyi denediğim için kaybetcek bişi yok bunuda denerim dedim ve gerçekten işe yaradı dermovate kremi ama losyon değil kremi tüm saçına sür 1 saat kadar beklet ve zetion adlı şampuanla yıka ikisinde eczanelerde rahatca bulabilirsin şikayetlerin azalacak ama belirli dönemlerde yine tekrarlayacak o zamanlarda aynı yöntemi tekrar uygula. ilk yaptığında hemen geçmez haftada bir kere yapacaksın. eşimdede aynı sorun vardı şimdi ondada azaldı. aslında bu tarz ilaç tavsiyeleri pek sağlıklı olmasada ben fayda gördüğüm için yazmak istedim. karar senin...

    YanıtlaSil
  8. öyle yapayim bari banucum, türkiyeden gelen birinden istetirim.
    gül; valla dedigin gibi kaybedecek bisey yok öyle bezdim ki cünkü kim ne dese yapicam yani. kepek gibi kiyafetimin omuzlarina dökülüyor ve ben cildiriyorum.
    ilgilendiginiz ve yorum biraktiginiz icin tesekkürler. iste Salincak'imi bu yüzden seviyorum :)

    YanıtlaSil
  9. benzer problemler bende de var. Saçımda sedefim var ve cildim t bölge yağlı yanaklarım, dudak çevrem çok kuru. Bu kuruluklar cildin dış etmenlere karşı çok hassas olmasından kaynaklanıyor. ben epey test vs yaptırdım genel sağlık durumumla ilgili pek bir şey çıkmadı. AÇıkçası sinir bozucu bir durum.
    saçındaki kepek için kadolin öneririm. türkiye'de eczanelerde var. Bir de saç derisi için dermovate, psorcutan gibi ilaçlar var küçük şişelerde onları uygulayınca hafifliyor sedef.
    saçlarını da bence sabah akşam yıkama saç derisi iyiyce kuruyor olan döküntüler havaya kalkıyor iyice :S

    YanıtlaSil
  10. Benim de aşırı kuru bir cildim var. Hangi nemlendiriciyi kullanırsam kullanayım özellikle yanaklarım gün ortasında kızarıp kaşınmaya başlıyordu. En sonunda İngiltere'den ithal %100 organik bir yüz yağı kullanmaya başladım, cildim pamuk gibi, kızarıklık da geçti, çok memnunum. Markası Inlight. Ürünün adı da Organic Daily Face Oil. Fuarda tanıtımını yapıyorlardı, standdan aldım, ama satış sitesi de açılacakmış.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...