Nes'in oğlu için hazırladığı Diş Buğdayı Partisi

4/25/2010

Oğlum 4 ay 3 haftalıkken diş çıkardı. Bizde bunu kutlamak için diş buğdayı ya da diş hediği (bebekler ilk dişlerini çıkardıklarında buğday kaynatılır ve dağıtılır) denilen bir kutlama yaptık.

dis-bugdayi-partisi-1

Evimizi süsledik. Kapıya hastane odamızdaki kapı süsümüzü astık. Evin içinde bir sürü balon duvarlarda süsler vardı ama resim çekmeyi unuttum telaştan :)

dis-bugdayi-2

Buğdayımızı bir gece önceden suya ısladık. Parti sabahı kaynattık. İçine dövülmüş ceviz ve renkli akide şekerlerinden karıştırdık. Servisi evde kendi süslediğim (doğumda lohusa şerbeti dağıtmak için hazırladığım bardaklar) bardaklarda yaptık.

dis-bugdayi-3

Konuklarımız için çeşitli ikramlar hazırladık. Gelen minikler için şekerleme ve bonibonlar hazırladım. Şekerlemeleri kurdele ile süsledim. Bonibonları poşetleyip bağladım. Daha önce evde yapmış olduğum şeker hamurlu patik şeklindeki maketlere bağlayarak servise sunduk. Bir de diş şeklinde kurabiyeler pişirip şeker hamuru ile süsledik ve konuklarımıza ikram ettik. Cupcakelerin üzerine şeker hamurundan hazırladığım bulutları sapladım. Pastamızda var fakat bazı aksilikler sonucunda üstündeki şeker hamurlu süslemeler bozuldu o yüzden resmini ekleyemedim :D

dis-bugdayi-4

En heyecanlı kısım meslek seçme kısmıydı ama oğlum ağlama krizine girince biraz acele yapmamız gerekti. Üzerinden buğday serpemedik. Düşen buğdaylarla taç ya da kolye yapamadık. Olsun. Yere bir örtü serdik ve o telaşla elimize ne geçtiyse koyduk ortaya :)))) Keşke daha önceden hazırlasaydım diye hayıflandım. Oğlum henüz kendi kendine oturamadığı ve emekleyemediği için biraz yardım aldı :p İlaç eczacı, mouse bilişim bilgisayar, derece doktor, makas terzi demek :) Bizimki dereceye değdi, inşallah hakkı hukuku bilen kaliteli bir doktor olur :D Tabii bu işin eğlencesi, Allah hakkında hayırlısını nasip etsin :)

dis-bugdayi-6

Buğdayı koymadan önce bardaklardan birinin için para şeklinde çikolata koyduk. Usul altın koymak ve altını bulanın bebeğe hediye alması ama biz çikolata koyduk ve bulana ufak bir hediye verdik :)

dis-bugdayi-5

Partimiz çok güzeldi bu güzel günümüzde bizimle olan herkese çok teşekkür ederiz. Bebek sahibi anneler diş buğdayı partisini mutlaka yapmanızı tavsiye ediyorum :)

Sevgiler,


You Might Also Like

2 comments

  1. masa çok hoş olmuş, yiyeceklerde gözüm kaldı valla :) hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...